آرشام پارسی: در ارتباط با بحث‌هایی درباره‌ی”روز ملی همجنسگرایان”

روز افتخار رنگین‌کمانی‌ها در سایر رسانه‌ها
منبع این نوشته: وبلاگ آرشام پارسی – تاریخ انتشار: 11-06-2011

 

مدتی است که بحث هایی در ارتباط با موضوع “روز ملی همجنسگرایان” مطرح شده است و دوستانی هم در فیس بوک با من تماس گرفته اند و معمولا مورد این پرسش قرار گرفتم که به چه دلیل این روز را انتخاب/پیشنهاد و یا حمایت کردم. لازم دیدم با توجه به ادامه ی بحث ها به چند مورد به صورت کوتاه اشاره کنم.

1- اینجانب به هیچ عنوان در انتخاب و یا تصمیم گیری و دیگر موارد این روز مداخله ای نکرده ام و تنها اخبار آن را در یکی از شماره های نشریه ی دگرباشان ایرانی، ندا چاپ کرده ایم.

2- صفحاتی در فیس بوک نیز به همین منظور درست شده بود و درخواست عضویت در آنها یا ارسال شده بود و یا توسط مدیر صفحه من به لیست اعضا اضافه شده بودم که یا عضویتم را تایید نکردم و یا از آن گروه خارج شدم. تنها به این دلیل که ترجیح می دادم در این تصمیم گیری ها شرکت نکنم و تصمیم گیری ها از طریق دوستان انجام شود.

3- یک عده از اعضای جامعه ی دگرباشان در حایی که حالا می تواند فیس بوک و یا ایمیل و … باشد دور هم جمع شده اند و یک روز را تعیین کرده و بحث و تبادل نظر کرده اند و تصمیم گرفته اند که جمعه ی اول ماه مرداد را روز ملی همجنسگرایان ایرانی نام بگذارند. از نظر دموکراتیک بودن ایرادی به این کار وارد نیست به جز نام این روز که تداعی کننده ی انتخاب سراسری این روز توسط اکثریت مطلق اعضای جامعه می باشد.

4- به نظر من اگر دوستانی که این تصمیم را گرفته اند باز با هم مشورت کنند و نام این روز را فقط چیزی شبیه روز همجنسگرایان ایرانی بگذارند مشکل خاصی وجود ندارد و هر کس مایل باشد می تواند برنامه های خود را در این روز داشته باشد و همانطور که پیشنهاد کرده بودند به میهمانی بروند و شاد باشند و … اگر در آینده روز به روز بر مقبولیت این روز اضافه شد و یا  امکان ایجاد یک نظرسنجی سراسری وجود داشت می توان نام فراگیرتری برای آن انتخاب کرد.

این پست وبلاگ نه در جهت تایید و یا انکار گروه، فعالیت، پیشنهاد و … می باشد و تنها لازم دیدم که در ارتباط با نقش خودم و حتی سازمان کمی توضیح دهم تا ابهامی وجود نداشته باشد.

آرشام پارسی