اولین جمعه امرداد ۱۳۹۶

بیانیه رنگین‌کمانی‌ها به مناسبت روز افتخار ایران ۱۳۹۶

 

Read English version

ما به نیروی شادی و اعجاز امید، ما به قدرت رنگ‌ها باور داریم – حتا در این دوران سرشار از بی‌مایگی و درماندگی. اندوه ما کم نیست، ولی ما رنگین‌کمانی‌های ایران، شادمانی خود را چون شکلی از مقاومت فریاد می‌زنیم و سرخوشی‌مان را چون مشعل فروزنده‌ی حق‌خواهی زنده نگاه می‌داریم.

آگاهی، روشنایی است و ما با آن، روزهایمان را بیش از پیش، از شبی که همه در آن غرق‌ایم پس خواهیم گرفت؛ چرا که برای ما این باور که آدمی چاره‌ساز است و آدمی زیباست و مهرورز است چونان قوی است که می‌توان با تکیه بر آن بر جهلی که بر جهان سیطره دارد فایق آمد.

اکنون و امروز، ما امیدوارتر و بالابلندتر از هر زمان دیگر ایستاده‌ایم. امروز که حق عشق‌ورزی، حق اعلام وجود و حق قدم‌زدن در خیابان‌های کشورمان با پرچم رنگین‌کمان از ما گرفته شده است، حالا که سال‌ها از پس هم گذشته‌اند و «جمعه‌ی رنگین‌کمانی‌ها» به هشتمین سال خود رسیده است، این باور ریشه‌دارتر از هر زمان دیگری در حق‌خواهی ما حضور دارد که حق فرد بر تن، آزادی حضور و افتخار هر فرد به آن‌چه که هست، نه صرفن یک حقِ گرفتنی از آنِ اقلیت‌های جنسی و جنسیتی و به‌حاشیه‌رانده‌ها، که یکی از حقوق اساسی و پایه‌ای هر فرد انسانی است، آن‌ چیزی که غیاب آن به‌شدت احساس می‌شود.

ما برای برابری و شرافت انسان، با لبخندی بر لب و شعله‌ی امیدی در جان، تا مقصد و با هم پیش می‌رویم.

 

جشن روز ملی اقلیت‌های جنسی ایران در سال ۱۳۸۹ در تهران

نخستین جشن روز افتخار اقلیت‌های جنسی ایران در سال ۱۳۸۹ در تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.