اولین جمعه امرداد ۱۳۹۸

ده سال با روز افتخار ایران

روز افتخار ایران ده‌ساله شد

ده سال پیش، در چنین روزی، ما، گروهی از رنگین‌کمانی‌های ایران با اتحاد و هم­دلی در کنار یک­دیگر جمع شدیم تا روزی را برای خود، برای آن­چه که هستم و به آن می­‌بالیم، انتخاب کنیم. روزی برای برابری رنگ‌ها، روز «افتخار رنگین‌کمانی‌های ایران».
هر سال از این ده سال، تجربه‌ای طولانی از فرازها و فرودها بود. اما، رمز موفقیت ما در آن بود که نگذاشتیم ناامیدی در هر فرود، مانع تلاش دوباره برای فراز بعدی­مان باشد. ما توانستیم با هر شکستی، موفقیتی نو بسازیم.

روز «افتخار رنگین‌کمانی‌ها» خواست بسیاری از ما بوده و هست، خواسته‌ای بزرگ و بر حق که از پیشنهادی ساده متولد شد.
در آن روزها از سادگی، از اهمیت شادی، از «خود» بودن و افتخار به رنگ‌ها و تفاوت­‌های­مان گفتیم، و در گذر این سال‌ها بر لزوم برابری، حمایت از یک­دیگر و از همه مهم‌تر خستگی‌ناپذیری و ایستادگی تاکید کرده و می­‌کنیم.

روز افتخار از جوانه‌ای کوچک به نهالی سبز تبدیل شد و اکنون در آستانه‌ی تبدیل شدن به درختی تنومند است. درختی با برگ‌­های رنگارنگ برای حمایت از حقوق هم­جنس­گرایان، دوجنس­گرایان، تراجنسیتی‌ها و همه‌ی خانواده‌ی کوییر ایران.

10yrs with the Iran Pride Dayمی­‌دانیم که کلید زنده ماندن هر جنبشی نوگرایی است. اکنون ده سال از اولین روز افتخار گذشته است و ما امیدواریم که تعداد بیشتری از خانواده کوییرهای ایران به ما بپویندند، و برای برگزاری و جشن گرفتن این روز در جای­‌جای ایران دست به کار شوند. افرادی که بیش از ما با تغییرات هر روزه‌ی این سرزمین آشنا هستند. چراکه روز افتخار نیز مانند هرجنبشی نیازمند به نوگرایی و تکثر است.

در ده‌سالگی روز افتخار، هر روز بیشتر از دیروز امیدواریم تا روزی بتوانیم با پرچم رنگین‌کمانی در خیابان‌های ایران دست‌های یک­دیگر را بگیریم و در کنار هم رقص و پایکوبی کنیم.

امرداد ۱۳۹۸
گروه رنگین‌کمانی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.